Verze 2025.01
jazyk
      Index    
S   B K PROVÁDĚNÍ OPERACÍ ; DOPRAVA
C   B60 K VOZIDLA VŠEOBECNĚ
U   B60T K SOUSTAVY PRO OVLÁDÁNÍ BRZD VOZIDEL NEBO JEJICH ČÁSTI ; SOUSTAVY PRO OVLÁDÁNÍ BRZD NEBO JEJICH ČÁSTI VŠEOBECNĚ ( ovládání elektrodynamických brzdových soustav B60L 7/00 ; společné ovládání brzd a jiných pohonných jednotek vozidla B60W ) USPOŘÁDÁNÍ BRZDICÍCH PRVKŮ NA VOZIDLECH VŠEOBECNĚ ; PŘENOSNÁ ZAŘÍZENÍ K ZABRÁNĚNÍ NEŽÁDOUCÍMU POHYBU VOZIDEL ; ÚPRAVY VOZIDLA K USNADNĚNÍ CHLAZENÍ BRZD [1,8]
M   B60T 8/00 K Uspořádání pro seřízení brzdné síly pro brzdění kol tak, aby odpovídala měnícím se podmínkám u vozidla nebo povrchu vozovky, např. omezením nebo změnou rozdělení brzdné síly ( změnou počtu činných brzdových válců v brzdových soustavách s posilovačem B60T 17/10 ) [1,8]
1   B60T 8/17 K  ·   Použití elektrických nebo elektronických regulačních prostředků k ovládání brzdění [8]
N   B60T 8/17   Poznámky
  • Když se zatřiďuje do skupiny B60T 8/17 , provádí se zatřiďování též na příslušných místech ve skupinách B60T 8/18 , B60T 8/24 , B60T 8/26 nebo B60T 8/32 , pokud jsou důležitá i jiná hlediska než elektronické ovládání.
  • 2   B60T 8/171 K  ·   ·   Zjišťování parametrů použitých při regulaci ; Měření hodnot použitých při regulaci [8]
    2   B60T 8/172 K  ·   ·   Stanovení ovládacích parametrů použitých při regulaci, např. výpočty obsahujícími změřené nebo zjištěné parametry [8]
    2   B60T 8/173 K  ·   ·   Vyloučení nebo omezení účinku nežádoucích signálů, např. způsobených vibracemi nebo elektrickým šumem [8]
    2   B60T 8/174 K  ·   ·   vyznačené použitím zvláštní ovládací logiky, např. fuzzy logiky [8]
    2   B60T 8/175 K  ·   ·   Regulace brzd zvlášť upravená k tomu, aby zabraňovala nadměrnému otáčení kola během zrychlování vozidla, např. k regulaci trakce [8]
    2   B60T 8/1755 K  ·   ·   Regulace brzd zvlášť upravená k ovládání stability vozidla, např. beroucí v úvahu rychlost zatáčení nebo příčné zrychlení v zatáčce ( soustavy ovládání pohonu silničních vozidel pro ovládání jízdní stability jinak než ovládáním konkrétní dílčí jednotky B60W 30/02 ) [8]
    2   B60T 8/176 K  ·   ·   Regulace brzd zvlášť upravená k tomu, aby zabránila nadměrnému prokluzování kol během zpomalování vozidla, např. ABS ( B60T 8/1755 má přednost ) [8]
    3   B60T 8/1761 K  ·   ·   ·   reagující na dynamiku kola nebo brzdy, např. prokluz kola, zrychení kola nebo míru změny tlaku brzdové kapaliny [8]
    3   B60T 8/1763 K  ·   ·   ·   reagující na koeficient tření mezi koly a povrchem země ( B60T 8/1764 má přednost ) [8]
    3   B60T 8/1764 K  ·   ·   ·   Regulace během chodu na povrchu s rozdílnými koeficienty tření, např. mezi levou a pravou stranou, mí-split [8]
    3   B60T 8/1766 K  ·   ·   ·   Rozdělení brzdných sil podle zatížení náprav vozidla, např. od přední k zadní části vozidla [8]
    3   B60T 8/1769 K  ·   ·   ·   zvlášť upravená pro vozidla s více než jednou hnanou nápravou, např. vozidla s náhonem na čtyři kola [8]
    1   B60T 8/18 K  ·   reagující na váhu vozidla nebo zatížení, např. rozdělení zatížení ( B60T 8/30 má přednost ; reagující na váhu a podmínku rychlosti B60T 8/58 ) [1,4,8]
    2   B60T 8/20 K  ·   ·   s postupným ovládáním [1,8]
    2   B60T 8/22 K  ·   ·   s nepřetržitým ovládáním [1,8]
    1   B60T 8/24 K  ·   reagující na naklánění vozidla nebo změnu směru, např. projíždění zatáček [1,8]
    1   B60T 8/26 K  ·   vyznačené rozdílným brzděním u předních a zadních kol [1,8]
    2   B60T 8/28 K  ·   ·   reagující na zpomalení [4,8]
    2   B60T 8/30 K  ·   ·   reagující na zatížení [4,8]
    1   B60T 8/32 K  ·   reagující na podmínku rychlosti, např. zrychlení nebo zpomalení ( B60T 8/28 má přednost ) [4,8]
    2   B60T 8/34 K  ·   ·   s tekutinovým tlakovým regulátorem reagujícím na podmínku rychlosti [4,8]
    3   B60T 8/36 K  ·   ·   ·   obsahujícím řídicí ventil reagující na elektromagnetickou sílu [4,8]
    3   B60T 8/38 K  ·   ·   ·   obsahujícím ventilové prostředky ovládané prostřednictvím relé nebo budiče [4,8]
    3   B60T 8/40 K  ·   ·   ·   obsahujícím přídavný tekutinový obvod s prostředky pro stlačování tekutiny pro úpravu tlaku brzdové kapaliny, např. s čerpadly poháněnými koly pro snímání podmínky rychlosti, nebo čerpadly ovládanými prostředky nezávislými na brzdové soustavě [4,8]
    3   B60T 8/42 K  ·   ·   ·   s expanzními komorami pro regulaci tlaku [4,8]
    3   B60T 8/44 K  ·   ·   ·   spolupracujícím se servomotorem posilovače sdruženým s hlavním válcem pro ovládání uvolnění a nového vytvoření brzdného tlaku prostřednictvím spolupráce se servomotorem [4,8]
    3   B60T 8/46 K  ·   ·   ·   kde se tlak snižuje odvodem tekutiny [4,8]
    3   B60T 8/48 K  ·   ·   ·   spojujícím brzdový válec s alternativním nebo přídavným zdrojem tlaku tekutiny [4,8]
    3   B60T 8/50 K  ·   ·   ·   s prostředky pro ovládání rychlosti, se kterou se nově vytváří tlak v brzdách [4,8]
    2   B60T 8/52 K  ·   ·   Snímání krouticího momentu, tj. kde se brzdicí činnost řídí silami vyvolávajícími nebo schopnými vyvolávat zkrutný nebo otočný pohyb brzděného otočného členu [4,8]
    2   B60T 8/54 K  ·   ·   mechanickými prostředky [4,8]
    2   B60T 8/56 K  ·   ·   s prostředky pro změnu koeficientu tření [4,8]
    2   B60T 8/58 K  ·   ·   reagující na rychlost a jinou podmínku nebo na více podmínek rychlosti [4,8]
    N   B60T 8/58   Poznámky
  • V této skupině se jediná podmínka, která sama o sobě reaguje na nebo představuje jinou jedinou podmínku, nepovažuje za více podmínek.
  • 3   B60T 8/60 K  ·   ·   ·   využívající elektrického obvodu pro řízení brzdicí činnosti, kde tento obvod vyvozuje řídicí funkci z dynamiky brzděného vozidla nebo kola [4,8]
    4   B60T 8/62 K  ·   ·   ·   ·   u kterého jsou jednotlivá kola vozidla opatřena (i) nezávislými brzdovými soustavami působícími na jednotlivá kola v souladu s jejich dynamickým stavem, nebo (ii) ústřední jednotkou pro zpracování dat získávající vstupní údaje od jednotlivých kol nebo skupin kol a vydávající větší počet řídicích signálů pro oddělené řízení jednotlivých kol nebo skupin kol [4,8]
    4   B60T 8/64 K  ·   ·   ·   ·   u kterého se řízená brzdicí činnost vyznačuje způsobem, kterým se tlak brzdové kapaliny zmenšuje nebo znovu vytváří [4,8]
    4   B60T 8/66 K  ·   ·   ·   ·   u kterého brzdicí činnost reaguje na rozdíl mezi vypočtenou nebo jinou teoretickou rychlostí vozidla a skutečnou rychlostí jeho kol [4,8]
    5   B60T 8/68 K  ·   ·   ·   ·   ·   u kterého je brzdicí činnost ovládaná rozdílem mezi mírou změny rychlosti vozidla a mírou změny rychlosti kol [4,8]
    5   B60T 8/70 K  ·   ·   ·   ·   ·   za snímání jak zrychlení, tak i zpomalení buď vozidla, nebo kola [4,8]
    2   B60T 8/72 K  ·   ·   reagující na rozdíl mezi podmínkou rychlosti, např. zpomalení, a pevným vztahem ( B60T 8/66 má přednost ) [4,8]
    3   B60T 8/74 K  ·   ·   ·   reagující na míru změny rychlosti [4,8]
    3   B60T 8/76 K  ·   ·   ·   kde dva nebo více snímacích prostředků z různých kol udávají stejný druh podmínky rychlosti [4,8]
    3   B60T 8/78 K  ·   ·   ·   využívající elektrického obvodu pro řízení brzdicí činnosti, kde tento obvod vyvozuje řídicí funkci z dynamiky brzděného vozidla nebo kola [4,8]
    4   B60T 8/80 K  ·   ·   ·   ·   Prostředky snímající míru změny rychlosti [4,8]
    4   B60T 8/82 K  ·   ·   ·   ·   kde dva nebo více snímacích prostředků z různých kol udávají stejný druh podmínky rychlosti [4,8]
    4   B60T 8/84 K  ·   ·   ·   ·   u kterého jsou dvě kola nebo skupiny kol řízeny v závislosti na chování vztažného kola nebo skupiny kol, s prostředky pro změnu vztažného kola, např. postup vyšší volba, nižší volba [4,8]
    2   B60T 8/86 K  ·   ·   kde se brzdy použijí samočinně v souladu s podmínkou rychlosti a kde jsou opatřené prostředky pro vyřazení zařízení pro samočinné brzdění z činnosti, vyskytnou-li se podmínky smyku [4,8]
    2   B60T 8/88 K  ·   ·   s prostředky reagujícími na poruchu, tj. prostředky pro snímání a signalizaci chybné činnosti ovládacích prostředků reagujících na rychlost [4,8]
    3   B60T 8/90 K  ·   ·   ·   využívajícími simulovaného rychlostního signálu pro zkoušení ovládacích prostředků reagujících na rychlost [4,8]
    3   B60T 8/92 K  ·   ·   ·   uskutečňujícími samočinně opravnou činnost [4,8]
    4   B60T 8/94 K  ·   ·   ·   ·   u regulátoru tlaku tekutiny [4,8]
    4   B60T 8/96 K  ·   ·   ·   ·   u ovládacích prostředků reagujících na rychlost [4,8]